سیستم هوش مصنوعی توصیه گرا AI

  • 6081 بازدید
  • دوشنبه 13 شهریور 1402
  • بدون نظر

مقدمه :

امروزه درعصرجدید بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمانها و شرکتها به منظور ارتقاء سرویس دهی و خدمت رسانی هستند . در مرحله قبل استفاده از سیستمهایی مانند اتوماسیون ها(OA) ، مدیریت اطلاعات (MIS) ،سیستم های تصمیم ساز (DSS) ، سیستم های خدمات مشتری(CRM) و نهایتا سیستمهای جامع مدیریت اطلاعات (ERP) و دیگر سامانه های مبتنی براطلاعات در سازمانها و شرکتها استفاده و باعث تصمیم سازی بهترمدیران مجموعه ها میگردید ، بدیهی است بهره گیری از این سیستم ها نقش بسزایی در بهبود کارایی و کنترل فرآیند ها داشته و خواهندداشت ، لیکن با معرفی هوش مصنوعی به عنوان ابزاری کارآمد و قدرتمند ، نیاز شرکتها و ارگانها به این تکنولوژی قدرتمند درحال ظهور میباشد. بدیهی است درعصر جدید هرمجموعه ای که بتواند از کارامدی این ابزار قدرتمند درانواع و اقسام فرایندهای خود بهره برداری نماید به موفقیتی چشمگیر در رقابت با سایر رقبای حوزه کسب وکار دست خواهد یافت.

گروه یکتا باشناخت دقیق از نیازمندیهای حوزه فناوری اطلاعات و باعنایت به پیشگام بودن درشناخت نیازمندیها و ارائه راهکارهای مفید با توجه به شرایط روز جامعه ، اقدام به ارائه راهکارهای متعدد بکارگیری این ابزار قدرتمند و پیاده سازی آن درسازمانها نموده است .

 

مزایای طرح :

-شناسایی مشخصه های موثردر کسب و کار ها

-شناسایی ترند های موثر در کسب و کار ها

-پیشنهاد سرمایه گذاری برروی مولفه های موثر در بهبود فعالیت ها

-دستیابی به گزارش های دقیق مدیریتی به منظور تصمیم سازی در روندهای اتی

-شناسایی مولفه های همگرا و تصمیم سازی برای مدیریت جهت کاهش یا افزایش انها

-دستیابی به مدل توصیه گر در کسب و کار ها مورد نظر

-تشخیص داده های غیرضروری و توصیه به حذف انها

-پیشنهاد سرمایه گذاری رو مولفه های موثر بمنظور بهبود کسب و کار

 

معرفی سامانه مدیریت و ارائه هوشمند پیشنهادات مبتنی بر دادگان و رفتار کاربر

امروزه استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد ایده ها ، هوشمند سازی ، افزایش رشد خدمات و کاهش هزینه ها بسیار حائز اهمیت است . کاهش هزینه ها و افزایش دقت و سرعت در خروجی کارها از عوامل مهم در سودآوری یک سازمان میباشد. افزایش تعداد کاربران ،تعداد محصولات، خدمات و مشتریان ، ایجاد و تولید یک سامانه هوشمند را توجیه میکند . یکی از اهداف اصلی بازاریابی ، جذب توجه و علاقه مخاطب به محصول و کسب و کار است. هرچقدر که بتوان مشتری را با محصول خود بیشتر درگیر و علاقه مند کرد، احتمال خرید او وتبدیل شدنش به یک مشتری وفادار بالاتر میرود . در این سال ها که مشتریان با حجم زیادی از تبلیغات و محصولات روبرو میشوند وقت کمتری را برای توجه به تبلیغات صرف می کنند. در چنین وضعیتی ، این موضوع بسیار اهمیت پیدا میکند که درزمان کمی که میتوانیم توجه مخاطب را به خود جلب کنیم ، چه محصول یا تبلیغی به مخاطب پیشنهاد شود تا شانس جلب توجه او بیشتر شود. این توصیه هرچقدر که مناسب ویژگی های مشتری باشد احتمال تعامل مشتری بالا می رود . سیستم ارائه هوشمند پیشنهادات با همین هدف طراحی گردیده تا براساس اطلاعات جمع آوری شده که از سوی کارفرما به سیستم منتقل می گردد تحلیل نموده و باتوجه به ترجیحات ، سلایق و رفتار افراد پیشنهاداتی را به وی ارائه نماید. درواقع این سیستم پیش بینی کننده رفتار و نیازهای احتمالی افراد است و میتواند گزینه هایی را پیشنهاد دهد که برای وی بسیار مناسب است که درنهایت این کار باعث افزایش تعامل از سوی کاربر و درنتیجه موفقیت بیشتر دربازاریابی و کسب و کار می گردد .

 

مزایای استفاده از این سامانه چیست؟

در این قسمت به اهمیت استفاده از این هوش مصنوعی در کسب و کار پرداخته میشود

  • افزایش فروش و نرخ تبدیل

زمانی که به مخاطب محصولی پیشنهاد شود که به دنبال آن است ، احتمال بازدید و سپس خرید آن محصول افزایش پیدا میکند . در دیگر مراحل قیف بازاریابی هم میتوان از این سامانه برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کرد .

  • افزایش رضایت مخاطب و مشتری

هرچقدر که پیشنهاد های بهتری به مخاطب نشان داده شود ، او احساس و تجربه بهتری خواهد داشت : چراکه حس میکند آن کسب و کار ، او و علایقش را میشناسد و به همین دلیل حس نزدیکی و رضایت بیشتری میکند . در برندینگ ،یکی  از اهداف اصلی افزایش رضایت کاربران است که میتواند آنها را به مشتری وفادار تبدیل کند و این کار بااین سامانه قابل انجام است.

  • گرفتن مخاطب و ورودی بیشتر

زمانی که تعامل مخاطبین در سایت بیشتر میشود ، آنها وقت بیشتری را درسایت میگذرانند. این کارمیتواند باعث بهبود سئو سایت و درنتیجه ، گرفتن رتبه های بهتر و ترافیک بیشتر شود. برند قوی و ایجاد حس خوب درمشتری نیز میتواند باعث شود تاآن ها به افراد بیشتری کسب و کاررا معرفی کنند که این کار با کمک بازاریابی دهان به دهان باعث رونق بیشتر کسب و کار خواهدشد.

  • کاهش نرخ ریزش مشتری

یکی از شاخص های کلیدی که کسب و کارها باید توجه ویژه ای به آن بکنند ،نرخ ریزش (churn rate) است. این نرخ به میزان خروج مشتریان و توقف خرید و ارتباط آن ها با کسب و کار می پردازد . هرچقدر که باکمک این سامانه و ارائه پیشنهاد های خوب بتوان مشتریان را درارتباط بهتر و قوی تر با کسب وکار نگه داشت ، به همان میزان نرخ ریزش مشتریان کاهش پیدا میکند. به همین دلیل ، کاهش نرخ ریزش یکی از مزیت های مهم این سیستم می باشد.

هدف این سامانه افزایش بازده فعالیت های بازاریابی اینترنتی باارائه بهترین پیشنهاد ها به مخاطبین کسب و کار است. تمامی کسب و کارهای سنتی و دیجیتال میتوانند از این مفهوم استفاده کنند و سعی در بهینه کردن پیشنهاد های خود کنند, اما هرچقدر که کسب و کار بزرگتر باشد ، محتوا و محصولات ورودی سیستم بیشتر شده و داده های تعامل و خرید مشتریان نیزکامل تر است. به همین دلیل الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میتوانند تصمیم های بهتری بگیرند تا هدف سیستم به شکل بهتر انجام شود.

 

ربات چت مبتنی برهوش مصنوعی

رویدادها و نمایشگاه ها برای راهنمایی شرکت کنندگان خود نیازمند افرادی هستند که اطلاعات کافی درباره مسائل مختلف مرتبط داشته باشند و این اطلاعات را دراختیار شرکت کنندگان قراردهند ، پیشنهاد ما سیستم هوشمند پاسخگویی برپایه هوش مصنوعی میباشد، این سیستم علاوه بر کاهش هزینه های مربوط به نیروی انسانی میتواند درهرزمان و شرایطی برای شرکت کنندگان در دسترس باشد و باراهنمایی آنها حس متمایز بودن را به شرکت کنندگان القا کند.

مراحل:

-مهندسی و جمع آوری دیتابیس و تمیز کردن داده ها جهت آموزش مدل

-طراحی مدل و آموزش آن به روی داده های جمع آوری شده

-طراحی api برای ارتباط دستیار هوشمند با بخش های مورد نیاز و دیگر نیازمندی های بک اند

 

سیستم شبکه سازی هوشمند

از مهمترین دلایل شرکت کنندگان برای حضور در رویدادهای مختلف شبکه سازی و ایجاد ارتباطات کاری و پیدا کردن فرصت های جدید در حوزه کاری ایشان می باشد. شناخت موقعیت های مناسب برای شبکه سازی و انتخاب افراد درست ، کاری سخت و نیازمند آزمون و خطای زیاد است. شما میتوانید سیستم شبکه سازی هوشمندی داشته باشید تا شرکت کنندگان با استفاده از این سیستم موقعیت ها و افراد مناسب برای شبکه سازی را پیدا کرده و برای گسترش کسب و کار خود راه های جدیدی را بسازند . این سیستم میتواند خدمات بیشتری علاوه بر معرفی افراد ارائه دهد. به عنوان مثال میتواند باتوجه به علاقه مندی های هر فرد موضوعات جهت گفتگو پیشنهاد دهد و یا درچینش غرفه ها و مکان نشستن افراد در رویداد ها تاثیرگذار باشد.

مراحل:

-جمع آوری داده های مربوط به افراد شرکت کننده به صورت درست و ذخیره سازی آنها

-طراحی و آموزش مدل برروی داده های جمع آوری شده

-طراحی بک اند و رابط کاربری باتوجه به شیوه های استفاده تصمیم گیری شده

امکانات مورد نیاز این سیستم نیز همانند دیگر سیستم های پیشنهادی میباشد. بااین تفاوت که جمع آوری داده های این بخش باید به روش مستقیم انجام شود و امکان استفاده از داده های خارجی وجود ندارد، بنابراین ساخت و توسعه این سرویس به زمان و آزمون و خطای بیشتری نیازمند است .

 

 

 

 

محمد امینی رضا کریمی فرناز جعفری
تماس تصویری رایگان
پاسخگویی آنلاین
 logo

تماس صوتی تصویری رایگان

پاسخگویی به سوالات، انتقادات، پیشنهادات قبل و پس از خرید
همین الان با ما تصویری رایگان بگیرید

شماره موبایل تان را وارد نمایید

واحد فروش
واحد پشتیبانی
تماس صوتی تصویری
گروه یکتای ایرانیان
Instagram instagram logo
Telegram telegram logo
Aparat aparat logo
مکالمات شما
در حال برقراری ارتباط مرورگر با سرور...
در حال برقراری ارتباط با سرور...
خطا: به مرورگر اجازه ی دسترسی به دوربین و میکروفن را بدهید!
ارتباط شما با موفقیت برقرار شد!